Dos alumnes de l’Escola Tècnica Girona guanyen dos premis d’emprenedoria d’FP.

Es tracte de les propostes «Celler Sheer Glass» de Laia Noguera i «J&G Shoes» de Jan Gardella.

• Dos alumnes de l’Escola Tècnica Girona guanyen dos premis d’emprenedoria d’FP.

L'Escola Tècnica Girona ha estat premiada amb dos segons premis per dos dels seus alumnes pels projectes presentats en la segona edició del Premi d'Emprenedoria d'FP de Girona. Els dos premis atorgats són per Laia Noguera del cicle formatiu de grau mitjà d’activitats comercials pel seu projecte «Celler Sheer Glass», i per en Jan Gardella, alumne del cicle formatiu de grau superior de Comerç Internacional pel seu projecte anomenat «J&G Shoes».

En aquest premi hi participen l'alumnat de cicle formatiu de grau mitjà i de grau superior dels centres de formació professional de la ciutat de Girona i per la participació han de presentar un pla d'empresa. Aquest premi pretén fomentar l'esperit emprenedor i innovador de l'alumnat de cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de la ciutat

Els dos alumnes li han sigut atorgats els dos segons premis que son iniciativa de la Taula d'Empresa, Indústria i Ocupació de l’Agència de Promoció Econòmica en col·laboració amb el Consell Municipal de la Formació Professional i Ocupacional de Girona.

Celler Sheer Glass

Celler Sheer Glass és un projecte d'obertura d'una bodega de vins sostenible i ecològica. En aquest establiment es comercialitzarà vi ecològic i vegà amb envasos fabricats amb vidre reciclat.

El projecte està enfocat en el reciclatge de vidre i a la introducció de vins ecològics i vegans al mercat, ja que principal objectiu de la Laia és fer disminuir el volum d'aquest material dels boscos i establir uns costums més ecològics a la societat.

J&G Shoes

J&G Shoes és el projecte d'exportació de sabates de bàsquet, a causa de l'alt preu que tenen la roba i complements que utilitzen els jugadors professionals, en Jan  vol adaptar unes sabates de bàsquet d'una gran qualitat i un preu assequible per a tothom. Perquè així cap aficionat del bàsquet no pugui no tenir opció a comprar-se sabates de bàsquet per el seu alt cost.

Tot sorgeix perquè en Jan des de petit li ha agradat jugar i veure bàsquet. Sempre que tenia ocasió anava a jugar amb els seus amics, però quan es van fer més és grans volien assemblar-se més als jugadors professionals que veia a la televisió i és quan va veure la mancança que hi havia degut a l'alt cost d'aquesta oba i complements, no podien vestir-se com els jugadors professionals i com en Jan ii els seus amics, és nens i nenes es poden trobar en aquesta situació.

El premi consta d’una dotació econòmica de 1.500 euros que es distribueixen equitativament en ambdues categories amb 350 euros pels primers classificats, 250 euros pels segons i 150 euros pels tercers i es lliurarà als centres educatius dels projectes guanyadors. A l’ETG tenim l'objectiu que es destini la quantia a realitzar activitats de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat. Els reconeixements es lliuraran pròximament en un format apte amb les mesures de prevenció de contagi de la covid-19.

A més les persones premiades rebran un guardó commemoratiu i l’equip guanyador de cada categoria podrà optar a participar en la Mostra de projectes emprenedors de l’FP a Catalunya, convocada per Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona.

Descarregar notícia

Altres Notícies

FIRA 22-11-2022 FIRA "TREBALLEM GI"
DOL  MUSSA CESSAY 20-10-2022 DOL MUSSA CESSAY
07-06-2022
27-04-2022
19-04-2022
07-04-2022
Calendari CTV 2020 10-03-2020 Calendari CTV 2020
Bones festes! 18-12-2017 Bones festes!
13-11-2017
Aturada de país 02-10-2017 Aturada de país